Terminsinformation

Vårterminens träning drar igång måndagen den 8:e januari 2024 (v. 2) och fortlöper till och med söndagen den 9:e juni (v23)). Preliminära schemat för tennisskolan publiceras under andra hälften av vecka 3.

Ordinarie träningsuppehåll är det under sportlovet (v.7) och påsklovet (v. 14). Håll utkik efter våra lägeraktiviteter för både juniorer och vuxna. Finns under träningsverksamhet -> Seniorer eller juniorer.

Fakturering sker i januari. Ni som är nya i verksamheten kommer att få en medlemsavgift ovanpå kursavgiften. Den är 250 kr för juniorer och 500 kr för vuxna.

Träningsverksamhet

Seniorer

Mölndals Tennisklubb erbjuder träning för vuxna i alla åldrar och för alla nivåer. Alla kan lära sig!

Under året sker olika evenemang för vuxna, håll utkik efter våra mejlutskick och Instagram-nyheter för mer info.

Juniorer

Mölndals Tennisklubb erbjuder träning för barn och ungdomar i alla åldrar.

Vår juniorverksamhet sträcker sig från de allra yngsta till juniorer som utövar tennis som tävlingsidrott.

Privatträning

Privatlektioner kostar 650:- per tillfälle och kan endast bokas och betalas av en person.

Vill man vara fler på lektionen så kan man skriva det som kommentar på bokningen med ingen extra kostnad.

Vi rekommenderar att man är 1-2 personer som deltar.

Abonnemang

OBS! FÖR NÄRVARANDE FINNS INGA ABONNEMANGSTIDER TILLGÄNGLIGA

Vill du säkra upp en fast tennistid varje vecka? Då är ett abonnemang perfekt för dig! Det kostar inget extra och du har en fast återkommande tid hela terminen.

Viktig info

- Tecknar man ett abonnemang så tecknar man det för en hel termin. Avbokar man sin tid och den blir uthyrd så får man ett klippkort kopplat till sitt Matchi konto. Man kan även teckna abonnemang mitt i en termin och betala för resterande gånger.

- Eventuell uppsägning för vårterminen ska ske senast den 1:e december, och 1:e juni för höstterminen - annars behåller man sin tid till kommande termin.

- Det går att betala fakturan med friskvårdskuponger eller liknande.

- Abonnemangen för 2024 startar måndag 8 januari. Obetalda abonnemang kommer att ledigställas.

Kontakta info@molndalstk.se

Bollmaskin

Det finns nu möjlighet att låna/hyra en Tennis Tower bollmaskin på klubben. Den är fri att låna för medlemmar när man bokar strötid.

Observera att den måste bokas upp på Matchi.se så den inte blir dubbelbokad. Medlemmar använder bollmaskinen utan kostnad när de samtidigt bokar bana som strötimma. Kostnad för icke-medlemmar är 95 kronor per timme.

Instruktion: Bollmaskinen är enkel att komma igång med. Placera ut den på ena kortsidan av tennisbanan (lämpligtvis strax innanför baslinjen). Förlängningssladd finns på plats. Tryck på on-knapp när maskinen är inkopplad. Man kan manövrera den på plats genom att trycka på knappar som ökar/minskar fart på boll, ökar/minskar frekvens, ökar/minskar topspin samt öka/minskar höjd.

Vad gäller bollar är det en smaksak. Äldre lite mjukare bollar föredras av många, men för de som vill ha nyare lite hårdare bollar går det givetvis bra att fylla på med dessa i maskinen.

Vid frågor kontakta receptionen (bemannad vardagar 10-18) eller tränarna.

Mycket nöje och lycka till!