BOKA BANA

Vuxenträning

MTK erbjuder vuxenträning för alla, oavsett ålder och nivå. Vi hjälper både dig som är nybörjare och dig som har mer erfarenhet. Vår träning bedrivs i gruppform och leds av utbildade tränare med många års erfarenhet. Vi erbjuder vuxenträning i gruppform vardagskvällar och dagtid på helger.

Vi erbjuder även lägeraktiviteter för vuxna under höst, sport, påsk och sommarlov. Oftast kvällstid men även under lunchen.

Nästa vuxenlager tar plats vecka 25 och 26. Anmäl dig på följande länkar om du vill delta!

Vecka 25: 17.00 - 18.30
Vecka 25: 18.30 - 20.00
Vecka 26: 17.00 - 18.30
Vecka 26: 18.30 - 20.00

Mejla niklas@molndalstk.se för mera information.

Alla kan boka, nybörjare som mer rutinerad!

Maila chefstränare Niklas Sahlstedt vid frågor: niklas@molndalstk.se

Frukosttennis

Perfekt start på dagen!

Vi inleder med tennis klockan 07.00 och spelar fram till 08.30.

Det blir både fys och tennis, så två banor ligger bokade parallellt. Sedan serveras frukost och vi är färdiga runt 09.00.

Träningen är till för alla nivvåer, kontakta peter@molndalstk.se för närmre detaljer och erbjudande om tillgängliga tider.

Vi spelar varje tisdag, torsdag och varannan fredag. Upp och hoppa!

Lunchtennis

Ta din lunchrast ifrån jobbet och ta dig ner till tennishallen för att få dagens motion och tennis avklarat. Genom framförallt olika spelövningar leder våra tränare ett roligt träningspass.

Lunchtennis äger rum helg- och lovfria vardagar. Det är en rolig träningstimma, och kostar 140kr för medlemmar alt. 165 kr för ickemedlemmar. På onsdagar och fredagar är det den lite mera avancerade Lunchtennis+ där vi går mera in på teknik. Priset för Lunchtennis+ är 160 kronor för medlemmar och 185 kronor för icke medlemmar.

Vill du ha hjälp att komma igång, kom in och prata med oss i receptionen eller maila till niklas@molndalstk.se

Stegen

Mölndals Tennisklubb bedriver en intern medlemsliga som vi kallar Tävlingsstegen. Omåttligt populärt har det varit att deltaga i detta och intresset består! Detta är ett ypperligt sätt att dels komma igång med tävlandet men också få utmaningar på hög nivå.

Tävlingsstegen uppdelat på 5 divisioner på 8 spelare vardera vänder sig till både oerfarna och till spelskickliga tennisspelare. Matcher spelas tisdagar, onsdagar, torsdagar, lördagar och söndagar.

Kostnaden är 100kr per match + 120kr i administrationsavgift. Alltså 820kr för totalt.

5 poäng fördelas relativt beroende på matchresultaten.

Sugen på att deltaga? Skicka ett mail till jonas@molndalstk.se.