Viktiga datum 2024

Denna sida kommer att bli mycket längre, snart, men just nu så kan du här läsa vad som händer i stort i början av 2024.
Eventuella frågor om gruppträningarna, junior som vuxen, mailas till niklas@molndalstk.se
Vecka 1
Mellan den 2-5 januari arrangerar MTK vårt klubbmästerskap. Du kan anmäla dig online genom att fylla i det här formuläret, eller kontakta vår klubbchef August på august@molndalstk.se eller chefstränare Niklas på niklas@molndalstk.se.

Vecka 2

Måndagen den 8 januari sparkar vi igång grupp- och seriespelsträning igen, och samtidigt börjar också abonnemangen att löpa. Då börjar vardagen igen, och vi börjar på ny kula.

Vecka 7

Mellan den 12 och den 18 februari är det uppehåll i grupp, seriespel, och abonnemang. Anledningen är att det är sportlov i Mölndals stad, och MTK arrangerar sitt årliga sportlovsläger. Ordinarie verksamhet börjar igen den 19 februari.

Vecka 14

Efter påskdagarna mellan den 29-31 är det påsklovsvecka i Mölndals stad, och då arrangerar MTK ett påsklovsläger för både barn och ungdomar och vuxna. Följdaktligen är grupp och seriespelsträning liksom abonnemangen pausade. Detta sträcker sig då från 1 april till 7 april. Ordinarie verksamhet återupptas den 8 april.

Vecka 25, 26 (och 33)

Vi håller våra sommarläger dessa veckor, och som vanligt är det tre dagars rolig tennis med en avslutande dag på Liseberg. Obs, i vecka 33 är det inte något Lisebergsbesök inkluderat. Då kör vi tennis istället.

Vecka 26-27

Med start lördagen den 29 juni kör vi vår nya grustävling Mölndals Öppna Grusmästerskap. Du anmäler dig på här på vår hemsida under "Tävla". Vi spelar 11,12 och 14-års klasser. Tävlingen avslutas 4 juli. Efter detta blir det sommarsemester för de flesta och vi återkommer i augusti igen. Höstterminen startar måndagen den 19 augusti.

August Dunér, Klubbchef
Niklas Sahlstedt, Chefstränare